חיפוש באתר

שיתופי ציבור

סיכום שיתוף ציבור שדרוג נחלאות 21.3.21

סיכום שיתוף ציבור שדרוג נחלאות 21.3.21

משתתפים:
נציגי עירייה - איציק נידם סמנכ"ל מינהל תפעול, יובל יעקב מנהל רובע מרכז, תמיר מנצור כרמל מתכנן רובע מרכז
נציגי חברת עדן - דנה בורשטיין מנהלת מרכז העיר מטעם עדן, אבנר סימון אדריכל התכנית, יוסי וייסלר מנהל הפרויקט,
נציגי המינהל הקהלתי - ד"ר אופיר לנג יו"ר המינהל הקהילתי, תיאורה סימן טוב חברת הנהלה, שי הופמן מנהל המינהל, הילה סרור עובדת קהילתית, יואב גיל תקשורת ותמר ברגר מתכננת אורבנית קהילתית.
כ-50 תושבים השתתפו בחצר המינהל ובזום.

תכנית שדרוג נחלאות:
- הוצגה מצגת המפרטת את התכנית. מצ"ב כנספח לסיכום
- מטרת התכנית לטפל בשלב הראשון בתחום הרחובות תבור, שילה, שומרון (שכונות אוהל משה ומזכרת משה) ושתי זרועות- אחת לחצר סוכת שלום והשניה לרחוב הנצי"ב.
- תכנון השכונה כאזור ממותן תנועה: פיתוח רחובות משולבים, וסמטאות להולכי רגל, ריצוף, שתילת עצים, הנגשה לבעלי מוגבלויות.
- הגבלת תנועה וחנייה לבעלי תו אזורי בלבד באמצעות מחסום אלקטרוני/עמודים פנאומטיים
- פיתוח לב השכונות הכולל גינות היסטוריות ובורות מים
- הסדרת נושא איסוף ופינוי האשפה, טיפול בתשתיות עיליות ותת קרקעיות.
- התקנת ריהוט רחוב.
- הסדרת תאורת רחובות ותוספת תאורה להדגשת אלמנטים מיוחדים: שערים לשכונות, גנים ובורות מים
- טיפול בחזיתות: הסרת מפגעים, ניקוי ושיפוץ חזיתות.

עיקרי הדברים בענין התכנית:
1. ניקוז ברחובות - במסגרת טיפול בתשתיות יש לטפל בנושא הניקוז. יש לבחון השפעה של ניקוז על הרחובות שאינם כלולים בשלב א', לבדוק האם ניתן להכניס אותם לעבודות במסגרת השדרוג.
2. מנגנון כניסת רכבים – הגבלת כניסת רכבים של תושבים בעלי תו אזורי 6 בלבד לשכונה מבורכת. יש לייצר מנגנון גמיש המאפשר כניסה לבעלי ענין נוספים כגון: רכבי חירום, מוניות עבור תושבים, נותני שירותים (משלוחים, שיפוצים, בניה, ספקים למינהל הקהילתי) וכד'. התושבים מבקשים לייצר מנגנון פשוט אשר לא יערים קשיים, אלא ייתן מענה מהיר וקל. יש מערכות שמזהות מספר לוחית רשיון ופותחות שערים. אפשרות לבחון לתת לתושבים אפליקציה להזמין חברים, לפתוח צוהר זמן לרכב אורח.
3. פינוי אשפה - אפשר לחשוב על פתרונות יצירתיים לפינויים. לדוגמא, ג'יפונים קטנים שנכנסים לסמטאות ומפנים אשפה פעמיים ביום (כמו בחוף). הצבת אשפתונים ומוטמנים ברחבי השכונה.
4. זכרון טוביה – התנגדות לביטול חניות ברחוב. יש להותיר את החניות הקיימות במסגרת השדרוג. יש לציין כי המינהל הקהילתי גם הבהיר עמדה זאת מראש למתכננים.
5. נסיעה בניגוד לכיוון הנסיעה – ברחוב שילה קיימת בעיה של רכבים שנכנסים כנגד כיוון הנסיעה יש למצוא לכך פתרון במסגרת התכנית, אולי דוקרנים.
6. השפעת תכנית השדרוג על המרחבים הסמוכים – תושבים מציפים את הדאגה שבעקבות תכנית השדרוג, האזורים הסמוכים שאינם כלולים בתכנית יחוו עומסים ודחיקה של רכבים לאזורם. האם ניתן להרחיב את תחום התכנית? האם ניתן יהיה לעשות בחינה לאחר ביצוע המחסומים על מצב החניות במרחב ואם ימצא שיש מצאי חניות גדול לאפשר לתושבים הגרים ממערב לרחוב שילה לחנות במתחם?
7. תוספת חניות - לבחון את פינת רמה ואוהל משה להוספה של מקומות חניה (שטח לא מנוצל כרגע).
8. חניון מנורה – להפוך את החניון לפתוח 24/7, החניון היום נסגר לבאים ונכנסים ב22:45.
9. בטיחות ברחובות המשולבים – בעייתי מאוד מבחינת בטיחות הולכי הרגל, לייצר פתרון. הרחובות המשולבים, למרות הנסיעה האיטית של הרכבים, הולכי הרגל הם אלה שנדרשים לזוז ולפנות מקום לרכב. מדובר במצב לא בטיחותי.
10. תנופת הבניה באזור עלולה לפגוע בשיפוץ (נזק למרצפות וכו') יש לדאוג לאכיפה בנושא.
11. דחסנית בפינת רחוב שילה ואגריפס – מדובר במפגע משמעותי. יש לטפל בנראות ובמפגע הריח. האם ניתן להעביר לאזור חניון עיני.
12. ריצוף - מפלס האספלט עלה ב30- ס"מ מהרחוב המקורי. מבקשים לחשוף אבנים מקוריות. עם תשומת לב לנושא האבנים המקוריות שהן מחליקות ביותר. יש לשים לאבן הנבחרת שלא תהיה מחליקה. מבקשים לשב בין אזור עם אבנים לבין אזור בו המעבר חלק, לטובת הליכונים/כסאות גלגלים המתקשים לעבור על ריצוף של אבנים במקרה שיש התרוממות של אבנים. יש בעיר שימוש רב בריצוף שאחרי מעט גשם נעשה מסוכן להולכי רגל ובמיוחד לרוכבי אופניים, וכל זה בגלל שיקול אסתטי של מישהו. חשוב שהריצוף יהיה בטוח ומעשי לפני שיהיה יפה. ואם אפשר גם שיעודד החדרת מי נגר עילי במקום שזה יזרום ברחובות.
13. הגינה הסמוכה לגינת אוהל משה – שטח מוזנח שיש לדאוג לשדרוג, שתילת צמחים וטיפול במפגעים במסגרת הפרויקט.
14. טיפול בסוכת שלום – חשש מכך שטיפל בחצר, תהפוך אותו למפגע.
15. יש לדאוג לשירותים ציבוריים באזור, תגבור אכיפה ושילוט.
16. הגברת הצללה – מבקשים להוסיף עוד נטיעות של עצים בפרויקט. כמובן תוך תשומת לב לסוג העצים, מגוון והתאמה שלהם לסביבה.
17. תוכן – הצעה להוספת שילוט מורחב על אתרים היסטוריים בשכונה, לתת כבוד למי שהתחיל פה הכל.

עיקרי הדברים בענין נושאים שוטפים:
1. שילוט – יש לדאוג לשילוט בנושאי רעש, איסוף צרכי כלבים. חשוב שבשילוט יבואו לידי ביטוי היבטי אכיפה.
2. מציאת פתרון לכניסה לשכונה מרחוב הנצי"ב. הרמזור החדש ביטל את הפרסה, והתושבים מתקשים להגיע.
3. תגבור משמעותי של נושא הניקיון בהתאם לכמות המבקרים והמבלים.
4. בדיקת חניות פיקטיביות של בעלי עסקים, תופסים חניות של תושבים.
5. תגבור אכיפה בנושא רעש.
6. מפתח לעמוד בכניסה לרחוב הנצי"ב נמצא בידיים פרטיות – יש לטפל. יש למצוא פתרון בנוגע לחסימות של חלק מהכניסות לשכונה כבר עכשיו, בעיקר לרכבי חירום.
7. טיפול ואכיפה בנושא צואת כלבים ע"מ למצוא את הבעלים ולתת להם קנס.
8. הצעה לבדיקת אפשרות לפחים מוטמנים קטינים יותר, כאשר יש להם משאיות קטנות שיכולות להכנס לשכונה.
9. מציאת פתרון לבעיית הקטנועים שנוסעים בכל סמטאות נחלאות.

סיכום:
- בנוגע למפגעים השוטפים במרחב, סמנכ"ל תפעול יערוך יחד עם המינהל הקהילתי מפגש משותף של התושבים יחד עם כל הגורמים הרלוונטיים (שיטור, תברואה, אכיפה, פיקוח) כדי לטפל בבעיות שעלו במפגש.
- הסיכום יועבר להתייחסות גורמי התכנון.
- יערך מפגש שיתוף ציבור למתן התייחסות גורמי התכנון והתייחסות התושבים.

בברכה,


ד"ר אופיר לנג גב' תמר ברגר
יו"ר מינהל קהילתי לב העיר מתכננת אורבנית קהילתי
מינהל קהילתי לב העיר

צרו קשר:
מתנסנט חוגים הצהרת נגישות