חיפוש באתר

אתר חירום – לב העיר

מוקד חירום שכונתי לב העיר

(נחלאות, מרכז העיר, משכנות האומה, שערי חסד)

 

חירום קהילתי לב העיר

מינהל קהילתי לב העיר, מוביל מהלך התארגנות למצבי חירום שונים העלולים לקרות לפתע -  פגעי מזג האוויר (שלג), מבצע צבאי או מלחמה המשפיעה על העורף ואסונות טבע - רעידת אדמה.

המינהל פועל על פי הנחת העבודה הממשלתית כי במקרה של תרחישי חירום קשים (רעידת אדמה או מתקפה מרוכזת), לא יינתן מענה 'ממוסד' מטעם גורמי השלטון המרכזי והעירוני ב-72 שעות ראשונות לאירוע ואף למעלה מכך. צוותי החירום השכונתיים, מיועדים לתת מענה ראשוני לצרכי התושבים ללא תלות בשירותי הצלה הממשלתיים / עירוניים.

הצוותים, עוברים הכשרה של ארגון לב אחד (כוח סיוע אזרחי במצב חירום) ומתורגלים במהלך השנה ע"י מערך החירום של עיריית ירושלים. לאחרונה, הוקמה סיירת חירום המורכבת מבני נוער הפועלת לצד המבוגרים בשעת חירום.

כל תושב/ת או /נער/ה מוזמן/נת להצטרף לצוותי החירום (אין צורך בידע קודם).

מערך החירום השכונתי כולל: 

צוות מוביל  - צוות ראשי פעילות החירום הכולל את גורמי המינהל (יו"ר, מנכ"ל ועובדי המינהל), וראשי צוותי החירום (פעילים מובילים, ראשי צוותים מתנדבים בתחומים השונים). הצות פעיל בשעת חירום במטה המינהל ואחראי לניהול מצב החירום.

נאמני שכונה- 'התנדבות בנעלי בית'- פעילי חירום הפועלים מתוך הבית שלהם, בודקים את שלום התושבים האחרים הגרים בסביבה הקרובה אליהם, מעבירים מידע על המצב למינהל הקהילתי ומקבלים מידע וסיוע רלוונטי לתושבים נזקקים בבנין או בסביבתו. 

פעילים מובילים וראשי צוותי מתנדבים- פועלים במסגרת צוותי חירום בתחום לוגיסטיקה, רווחה, סיוע לגורמי ביטחון, תקשורת, חינוך ונוער ועוד, מאיישים את מוקד החירום השכונתי ומפעילים קבוצות מתנדבים במשימות על פי הצורך.  

תושבים שהם אנשי מקצוע בתחומים רפואיים, טיפוליים וטכניים - הנותנים בעת חירום מענה לצרכים מגוונים של תושבי השכונה 

לפrטים נוספים, אנא צרו קשר עם מינהל קהילתי לב העיר בדרכים הבאות:

מרכזת תחום החירום במינהל, רוני שפיטלניק, 052-8627307. דוא"ל: cherum.levhair@gmail.com

לרישום לצוותי החירום אנא מלא/י את השאלון הבא וניצור איתך קשר בהקדם.

למעבר לשאלון לחצו כאן

צרו קשר:
מתנסנט חוגים הצהרת נגישות