סמל המרכז הקהילתי

טל: 02-6214777
levhair@matnasim.org.il
פקס: 02-6234980

מרכז גישור

גישור לב העיר בשותפות עם מוזאיקה – המרכז ליישוב סכסוכים בהסכמה

השירותים החדשים במנהל הקהילתי לב העיר!

1.תהליכי גישור, בניית הסכמות ואימון לפתרון מחלוקות ו/או גיבוש הסכמות, בין שני אנשים או בין קבוצות, בהנחיה של מגשרים מוסמכים מטעם ‘מוזאיקה' ובמחירים מסובסדים

תהליכי גישור ובניית הסכמות מתמקדים במציאת פתרונות לקשיים ומחלוקות באופן אשר עונה על הצרכים של כל הצדדים לקונפליקט, תוך כדי שימור ו/או בניית ערוצי תקשורת ויחסים בין אישיים, ארגוניים ועסקיים. פתרון הסכסוך נעשה באווירה מכבדת, תוך שמירת סודיות וחיסיון. מה אפשר לפתור?

סכסוכי שכנים: הקמת ועדי בתים; אי תשלום לועד הבית; רעש; נזקים ותיקונים בשטחים משותפים; שימוש ברכוש משותף; חילוקי דעות בין שכנים; בניה והרחבות ועוד.

עסקים, צרכנות ושירותים: בין עסקים; לקוחות ונותני שירות; קהילה ועסקים קטנים שבתוכה; ספקים; בנושאי שכירות ומכירה של נכסים; תביעות צרכנים; נדל”ן ועוד.

מחלוקות במשפחה: גירושין; חיזוק ערוצי תקשורת בין בני זוג; פתרון סכסוכים סביב הורות; יחסים בין הורים לילדיהם (קטינים ומבוגרים כאחד); אפוטרופסות; צוואה/ירושה ועוד.

סכסוכי עבודה: עובדים ומעסיקים (החל מעובד אחד וכלה בוועדי עובדים); עובדי קבלן, בדגש על הנגשה תרבותית; מנהלים ושותפים עסקיים; בתוך צוותי ניהול בכירים וזוטרים; בתוך ובין צוותי עבודה ועוד.

2.מיומנויות תקשורת מעולם הגישור

הסדנאות מיועדות לכל מי שנתקע אי פעם בשיחה קשה, מחלוקות או תקשורת לא נעימה – במשפחה, בעבודה או אפילו בסופר. אנחנו מאמינים שרכישת כליים גישוריים וטיפים מעולם הגישור יכולה לסייע לכל אחד לשפר יחסים ולנהל תקשורת בונה בכל זירות החיים. לכן, הסדנאות שלנו מבוססות על התנסות דינאמית על בסיס סיטואציות יומיומיות ושגרתיות ומונחות על ידי מגשרים מנוסים.

איזה סדנאות יתקיימו במנהל?

כליים גישוריים כדרך חיים

תקשורת אפקטיבית היא דרך חיים והיא מתחילה – בראש ובראשונה – בשינוי מחשבה ואימוץ פרקטיקות פשוטות יומיומיות להבנה, מסירה וקבלה של מסרים. הסדנא מתמקדת ברכישת מיומנויות תקשורת מעולם הגישור ובניית ההסכמות, תוך התנסות בסיטואציות יומיומיות מגוונות – מעולם העבודה, המשפחה, החברות ועוד. בין הנושאים שילמדו בסדנא: איך לנהל תקשורת אפקטיבית, איך להפריד בין צרכים לעמדות, איך להרחיב את העוגה לפני שמחלקים אותה ועוד.

תקשורת משפחתית

קשיים בתפקוד המשפחה וביחסים במשפחה הינם חלק יומיומי ושכיח בחיים של משפחות, הכרוכים במצבי חיים נורמטיביים מגוונים כגון: התנהלות התא המשפחתי (חוקים, מטלות, זמן עם המשפחה), יחסים בין אחים, נושאים הקשורים לבית הספר (ציונים, נוכחות, השמטות, התנהגות), נושאים הקשורים לבילוי וחברים (סוגי פעילויות, מסגרת זמן, זהות החברים) ועוד. במהלך הסדנא, המשתתפים ילמדו: איך לשפר ערוצי תקשורת בתוך המשפחה, איך לפתור מחלוקות קיימות יומיומיות שכיחות, איך “להקשיב באמת”, ועוד. כל זה תוך כדי התנסות מעשית במצבים שגרתיים בחיי משפחה.

תקשורת אפקטיבית להורים בתהליכי גישורים

גירושים הם תהליכים כואבים וקשים – ולמרות זאת הורים משותפים נדרשים, בבוקר המחרת, להמשיך להיות בקשר ולתפקד כהורים ביחד אך בנפרד. מטרת הסדנא לתת כלים גישוריים מעשיים לתקשר באופן בונה עם ההורה השני/ה, עימו/ה הם נמצאים בתהליכי פרידה או גירושין, על מנת לפתור מחלוקות ולהגיע להסכמות משותפות שיאפשרו הורות משותפת מכובדת ומכבדת. במהלך הסדנא, המשתתפים ילמדו: איך לבנות מנגנון של תקשורת, איך לבנות מנגנון לפתרון משותף של בעיות ודילמות שקשורות לילדים, כלים בהעברת וקבלת מסר בונה, הפרדה בין צרכים ועמדות בתא המשפחתי ועוד.

משך כל סדנא: 4 מפגשים של שעתיים (8 שעות בסך הכול). כמות משתתפים בסדנא: 15-20. עלות: 240 ₪.

פרטים נוספים במזכירות המינהל: טל. 6214770

  • רואה חשבון
  • החברה למתנסים
  • אתר הסוכנות היהודית בלשונית חדשה
  • ניוזלטר החודש
    מתנסנט |חוגים